Tuesday, July 17, 2007

Irritasjon, frustrasjon og mye mer i Tbilisi

Nok en dag har ankommet. For vaar del startet den i et stille og rolig tempo.
Vi bestemte oss i morgentimene i dag for at vi blir boende hos pianolaererinnen en natt til - til tross for at hun er forholdsvis dyr. Men det praktiske spilte inn her.

Nu vel. Vi hadde bestemt oss for aa ordne togbilletter til Baku den 24. juli i dag, samt bussbillett til Yerevan med avreise i morgen.

Vi tok apostlenes hester i bruk og gikk til togstasjonen. Der fikk vi dagens foerste lille skuffelse. De selger kun togbilletter inntil fem dager i forveien, og siden det er syv dager til vi skal reise ble det altsaa ingen billetter... Jeg ble mektig irritert paa dette toevete systemet!!!

Vi fortsatte turen til en av de tre busstasjonene i Tbilisi, Ortajala. Vi hadde lest i begge guideboekene vaare at det var her bussene til Yerevan gikk fra. Det var selvfoelgelig FEIL! Vi fant kun busser som skulle til Tyrkia og Hellas. Hva pokker er dette tenkte vi.

Uansett saa fikk vi samlet hodene vaare og ble enige om aa ta turen innom vaar hjelpsomme venninna Nini hos Caucasus Travel. Men foerst etter en bedre lunsj paa en kinesisk snobberestaurant.

Nini var hjelpsom som alltid og ringte rundt og fant ut at bussene til Yerevan gikk fra busstasjonen Didube. Hun fant samtidig ut naar den gaar i morgen og litt informasjon om Armenia.

Ninis gode humoer fikk oss i bedre humoer, og tross i to bomturer i dag saa er formen og humoeret naa paa topp igjen og vi gleder oss til avreise Yerevan i morgen kl. 09.35 fra DIDUBE busstasjonen.

Til slutt vil jeg komme med en liten, nei stooor oppfordring!
Alle som er innom bloggen vaar boer, skal og maa legge igjen bevis for at de har vaert her! Enten i form av en hilsen i gjesteboka eller via en kommentar til noe av det vi har skrevet.
Det er merkelig stille fra noen av dere som vi regner med foelger oss paa veien, og jeg har personlig maatte troeste Morten et par ganger naar store blanke taarer har rullet nedover kinnet hans.

Etter en slik skjennepreken, er det vel paa sin plass og ogsaa rette en takk til Nina og Audun som er vaare mest trofaste lesere og kommentatorer!

5 comments:

Morten Oddvik said...

slenger meg paa honoeren til nina og audun - og hedres de som hedres boer - mange flotte hilsninger i gjesteboka - det varmer - og hvem vet? kanskje vanker det postkort?

jeg vet i alle fall at unge herr lund har begynt aa rasjonere postkortene sine...

Audar said...

Bomturer gjør det EKSTRA gøy å komme frem til slutt.

Om alt hadde gått som planlagt kunne dere jo like gjerne vært hjemme.... eller nesten da :)

Har lite å gjøre på jobben om dagen, så idag har jeg flickr-søkt på bilder med bl.a. stikkordene Tblisi og Kazbegi. Flotte områder!

Anonymous said...

Unge Hr. Lund må slutte å rasjonere. Her går vi og venter på fine kort.

Anonymous said...

ai ai, litt kritikk! den tar jeg, for kommentarer jeg er jeg dårlig med. sant skal sies, jeg har vært lite på nett de siste dagene. dårlig vær burde legge til rette for innesitting og nettsurfing, men det skal legges stein i hagen om dagen og sosialiseres om kvelden. allikevel rekker jeg gjennomlesing av blogposter og twitterupdates, så jeg kan like godt legge igjen en kommentar også... :D

vel, horten: ordføreren kan glede med nyheter om sykkelsti langs jernbaneskinnene til skoppum. senterpartiets job karlsen repliserer at dette har han/sp bedt ordføreren om å diskutere i kommunestyret ved to tilfeller i 2003, med beskjed da fra ordføreren at dette var et dårlig forslag. vi gleder oss allikevel over samstemte politikere og at "det skjer i horten".

kos dere på tur - gleder meg til neste post!

Morten Oddvik said...

Audun> Veldig godt poeng som vi maa ha med oss naar det koker over litt hos Oddvik og Lund!

Gleder meg til aa poste egne bilder paa Flickr fra Kazbegi!

Poul> Jeg skal godsnakke med han. :)

Lars> Endelig sykkelsti! Job og jeg diskuterte det der lenge i 03. Godt det endelig skjer noe!

Moro at du leser Twitterupdatesene mine Lars, tror du er den eneste. :) Kanskje Aggi?

Gleder meg til aa inspisere steinleggingen din i august!

Keep stopping by!