Monday, July 9, 2007

En hyggelig ukrainer

Jeg har aldri funnet ut om fyren heter Vladlen Tarasenko eller Tarasenko Vladlen... Men hyggelig var han uansett!

Kl. 10.45 i dag troppet vi opp paa kontoret hans ikke langt fra vandrerhjemmet vaart for aa ordne med fejebillettene til Poti, Georgia. Mr. Taraseko hadde orden i rekkene! En mann etter min smak. Engelsken han var saa som saa, men vi forstod hverandre uten problemer.

Han sjekket og dobbeltsjekket at alt var i orden, og vi betalte totalt 1712 ukrainske hryvnia (tilsvarer omtrent 2000 kroner) for begge for turen fra Illychevsk til Poti.

Det eneste spoersmaalet var naar gaa baaten!?! Det kunne selv ikke hr. Tarasenko svare paa der og da.

Baaten gaar enten i morgen kveld eller i loepet av onsdagen. Akkurat det er et lite spenningselement. Tidsskjemaet vaart fra naa av tillater ikke all verdens med krumspring, og vi maa ogsaa sette av tid for transport fra Poti til Tbilisi. Men alt dette er utenfor vaar kontroll, vi faar bare vente aa se - the waiting game...

Formiddagen i dag er satt av til klesvask. Dvs. Morten har faatt fri for aa gaa paa et eller annet museum. Sjevtsjenko var det det? Nei, Pusjkin Museet var det vist. Jeg holder stand paa vandrerhjemmet og soerger for at vi har rene klaer aa gaa i de neste 8-9 dagene. Jeg faar vel min loenn i himmelen ;o)

2 comments:

Anonymous said...

Hehe. Husmor Lund. Moder er stolt, tenker jeg!

Audar said...

Sokkene til Morten er radioaktive! Skjær unna!!!