Friday, July 20, 2007

Et mysterium...??

Fortsatt i Armenias sjarmerende hovedstad Yerevan. Vi flytter litt ut og inn av Envoy Hostel. Foerste natten sov vi her, mens vi i natt maatte innfinne oss med aa bo hjemme hos noen siden Envoy var fullt. Vi delte leilighet med to franskmenn (mor og soenn). Men naa er vi heldigvis tilbake hos de hyggelige jentene paa Envoy.
I morgen drar vi paa organisert todagers tur til Lake Sevan og omraadene rundt.

Leserne vaare lurer kanskje paa hvorfor overskriften heter "Et mysterium"!?!
Ok her er grunnen - mens Morten er ute aa traaler gatelangs i Yerevan, har jeg tatt plass paa datalabben her paa Envoy blant annet for aa ordne overnatting i Baku. Jeg har for lengst sett meg ut et vandrerhjem (Bakus eneste) i Baku - 1000 Camels Hostel. Dette virker som et bra vandrerhjem med god beliggenhet.

Men saa.... Via Hostelworld skulle jeg for en liten halvtime siden inn aa booke overnatting.
Det fine med Hostelworld er at andre reisende som ogsaa har booket gjennom Hostelworld kan gi karakterer og kommentarer til stedet. Og under kommentarer har en stakkars kar fra Kroatia bare for noen dager siden skrevet at stedet ikke finnes!!!! Hverken han eller de lokale fant stedet...

Da begynner jeg aa lure! Og jeg vil hvert fall ikke booke noen overnatting, betale depositum og gi fra meg kredittkortopplysninger hvis stedet ikke finnes!!

Hmmmm.... Dette er et mysterium som hentet ut fra en Broedrene Dal serie!

Fortsettelse vil utvilsomt foelge.....

5 comments:

Audar said...

Oi, det er spennende! We like!

Om du velger å oppgi kredittkortopplysninger og siden oppdager at du er blitt svindlet/lurt er det bare å si ifra til kredittkortselskapet så utestenger de denne kunden deres fra sitt kredittkortnettverk.

I aller verste fall (om de tusen kamelene velger å selge dine opplysninger videre) er det bare å be om et nytt kort med nytt kredittkortnummer på. problem solved.

Audar said...

Mer kan forøvrig leses på denne siden:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1150181690.57

Morten Oddvik said...

dette var nytt for meg ogsaa
(jeg er som kjent ute aa traaler gatene i jerevan)

Anonymous said...

Det var fint du så det med kreditkortet en skal sannelig være obs. Ha en fin tur.

Jørn Lund said...

Hva du vet Audun!! :o)