Sunday, May 20, 2007

jeg snører min sekk

Jørn har nettopp forlatt Trondheim etter en flott langhelg i Barteby! Takk for besøket, kompis!

Nasjonalfeiring, fest og fanteri, shopping og god mat har vært ingredienser. En del samtale har naturligvis også dreiet seg om tourcaucasus. Jørn kunne melde før han kom at han hadde mottat en mail fra Aserbajdsjans ambassade i London hvor de kunne fortelle at de har sendt passene våre i posten. Til Jørns store ergrelse spesifiserte de ikke hvorvidt våre visum var innvilget. Så det spenningsmomentet gjenstår altså. Forhåpentligvis mottar vi passene tidlige kommende uke!

Ellers inkluderte shoppingen vår på fredag innkjøp av sekk (bilde) til undertegnede. Dette med sekker er en pussig ting. Under tidligere reiser har jeg fått et forhold til 75litern, den mørkegrønne kvapsete saken jeg drasset rundt et trettitalls kassetter bla etter jeg gikk til innkjøp av en gullfarget walkman i Bangkok (i mangel på musikk...), mens den lille røde 45litern har vært en trofast følgesvenn i innland og utland. Men det var på tide med en ordentlig slitesterk rakker denne gangen, en 60liter+10. Så gjenstår det å se da, om ryggsøylen blir venner med denne karen i Kazbegi...

Mental note: Imorgen må jeg ringe å bestille time for de vaksinene.

No comments: