Wednesday, August 15, 2007

Etterpå

Vel tilbake i Trondheim sitter en med haugevis av bilder, sterke inntrykk om landskap og mennesker som føles langt unna, men allikevel trygt forvart innenfor pannebrasken. Det er fortsatt langt igjen til at jeg har fordøyd det hele, men en lang og fin høst med mye regn skal nok sørge for at jeg skal få lagt ut bilder, skrevet en artikkel eller to (forhåpentligvis) og til og med også kanskje laget et bok eller to om turen.

For det var en spesiell tur, til annerledes steder. Jeg har gjort meg opp meninger om steder jeg likte bedre enn andre og dannet meg tanker om levemåte og levestandard. Jeg forsøker å se forbi alle bildene og ekstremitetene, skrelle det hele ned til erfaringen som en reise er.

Bloggleflingen har også vært en nyttig og spennende erfaring. En blogg med et ytringsbehov er straks en mer spennende blogg. Det er nok ikke så mange besøkende her nå lenger, men har du stukket innom så skal du vite at jeg er ydmyk og takknemlig for alle besøkende. En viktig ting har jeg også lært, begrens deg! Jeg har nok skrevet litt for langt ved enkelte anledninger, men det får jeg sette på kontoen for overivrig entusiasme.

Nå - tilbake til hverdagen!

4 comments:

Unknown said...

Velkommen hjem! Artig med videoer.

Jørn Lund said...

Hør, hør Morten!
Det er det jeg har sagt til deg en stund - dog mest i forbindelse med trening, men også ellers her i livet.
KJENN DIN BEGRENSNING. Det være seg på fotballbanen, i joggeløypa, på busstasjonen i et fremmed land, eller på en blogg.
Personlig har jeg lært å begrense meg en del, for jeg får fort hodepine hvis jeg går overgår mine fysiske begrensninger. Faktisk!

Ha en strålende høst, forhåpentligvis uten altfor mye regn! Ses i oktober til "slideshows" ut i de små timer :o)

Morten Oddvik said...

men å begrense kjekkaseriet ditt, det kan du ikke, herr e.plekjekkasen
;)

Anonymous said...

Morsomt å lese om turen deres. Jeg var i Kazbegi noen dager før dere, og kan bekrefte at Mnt. Kazbegi er utrolig flott i strålende sol. Jeg har noen bilder du kan se på www.writern.no/georgia.html. Der er det også noen historier og ymse. Jeg har reist i Georgia noen somre, og kommer til å fortsette med det ser det ut til..hehe.